Thursday 14 March 2013

bilik kosong


bilik kosong

menceritakan semula kisah yang pernah diceritakan oleh sahabat(Ami (bukan nama sebenar) tentang pengalamannya. kisah ini berlaku kira-kira 2 tahun lepas.

pada mulanya, bilik yang dikatakan kosong itu tidaklah ada apa- apa kecuali tempat untuk meletakkan barang. sebenarnya bilik kosong itu berada di dalam surau,pelik dan benar itulah kenyataan yang dapat dikatakan.

setiap kali selepas sembahyang Asar ustazah yang ada di surau akan menasihati semua pelajarnya agar tidak merayau- rayau di sekitar surau apatah lagi mahu menjejakkan kaki ke dalam bilik itu.

pada awalnya, Ami iaitu sahabat saya,sangat rajin mengemas surau, iaitu dengan melipat telekung dan lain- lain. malahan ramai cikgu yang memujinya. tapi sampai satu hari ustazah memarahinya dan mengatakan supaya "selepas ini jangan kemas lagi surau".

walaupun agak sedikit terkejut, namun dia akur.
selepas kejadian itu dia tidak lagi mengemas surau. suatu hari seorang pelajar baru masuk. namun selepas solat Asar dia dirasuk dan meracau- racau. 

kami yang berada di dalam surau dikerah untuk balik. walaupun bergitu kami masih mengintai dari luar sambil memakai kasut. setelah selesai kami balik. walaupun begitau jeritan pelajar baru itu sungguh kuat sehinggakan masih boleh didengar walaupun sudah jauh dari surau tersebut.

kejadian itu benar- benar menakutkan tetapi ianya sudah reda dan pelajar itu pun sudah berpindah ke sekolah lain. pada hari yang lainnya, kami terserempak dengan guru kami, dia dan dengan tiba- tibanya berkata"kamu semua kalau nak lalu dekat area ni kena jalan ramai- ramai" "kenapa cikgu""tak ada apa la kalau lepas Asar tu  jalan ramai- ramai ""tau la tapi kenapa""tak ada apa la" kemudian dia berlalu pergi.

walaupun kami tergamam kami tetap mendengar nasihatnya itu, jika untuk kebaikkan apa salahnya.bilik kosong itu bagaimana pun tetap menjadi misteri kerana kini tidak ada seorang pun dibenarkan untuk masuk. meskipun lalu di kawasan surau itu keseorang. pelik.

persoalan kenapa gurunya dengan tiba -tiba itu menasihati mereka?
kenapa tidak boleh masuk ke bilik itu? 
kenapa tidak boleh lalu di tepi surau selepas Asar?
ada apa dengan bilik kosong itu?

1 comment:

  1. Situs POKER paling menarik....
    Apalagi kalau bukan RUBYQQ
    Dengan didukung server terbaik...
    Sehingga permainan selalu lancar
    Paling rame, Paling fair, NO ROBOT, Murni Player vs Player
    Disinilah tempat berkumpulnya Master-Master Poker

    *Register/Pendaftaran : https://goo.gl/Uh85wc

    Keunggulan Bermain Bersama kami :
    - 100% Fair Play ( Player vs Player )
    - WD Tercepat Hanya 1 - 2 Menit
    - Aman - Mudah - Cepat - Terpercaya
    - Costumer Service Yang Ramah - Sopan - Nyaman
    - Bisa bermain dengan Versi ANDRIOD & IPHONE
    - Minimal Deposit 15.000,- Withdraw 15.000,-
    - Support Bank BCA - BNI - BRI - CIMB - Mandiri.

    Untuk informasi lebih lengkap silahkan Hubungi Customer Service kami :
    *BBM : 2B8938F7
    *FACEBOOK : rubyqq
    *SKYPE : RUBY QQ
    *Livechat 24 jam : Official site rubyqq

    Terima kasih dan salam RUBYQQ ;)

    ReplyDelete